Kinderkleding van Nederlandse bodem
Tumble ’n Dry is een bekend merk van kinderkleding dat in 2007 werd opgericht. Het merk was destijds nog onderdeel van BPC Amersfoort. De kleding werd een groot succes en de verkooppunten breidden uit naar Europa, Canada en Australië. In Nederland wordt de kinderkleding verkocht in meer dan honderd winkels waaronder de Bijenkorf en Prénatal.
Tumble ’n Dry Collectie
Tumble ’n Dry zorgt elk seizoen voor nieuwe kleding. Er zijn 4 collecties: Zero (maat 50-68), Lo (maat 62-92), Mid (92-140) en Hi (maat 116-176). De kleding is eigentijds en gericht op de doelgroep. Ben je op zoek naar een koopje wacht dan tot het einde van het seizoen. Niet verkochte kleding wordt dan afgeprijsd. Je kunt de winkels regelmatig controleren op aanbiedingen maar ook inschrijven voor de nieuwsbrief. Is er een uitverkoop van een merk dan ontvang je een email. Wil je geen postvak hebben dat vol zit met berichtjes en nieuwsbrieven van modewinkels? Maak dan een apart mail adres aan en gebruik dit om reclame te ontvangen.
Ervaringen
De kinderkleding wordt in allerlei bekende winkels verkocht zoals de Bijenkorf, BOL, Wehkamp en Zalando. De ervaringen van Tumble ’n Dry moeten daarom erg positief zijn bij het grote publiek. Op Kiyoh staan 8645 beoordelingen en het gemiddelde cijfer is een 8.4. Dat is een prima cijfer als een dergelijk grote groep klanten je deze beoordeling geeft. Bij BOL staan slechts 14 reviews (4.7) maar is wel de gehele collectie te koop. Op de webshop van Humpy hebben meer dan duizend klanten een beoordeling gegeven. Hun ervaringen waren erg goed (9.0).
Webshop
Tumble ’n Dry heeft ook een eigen webshop waar uiteraard alle kleding te koop is. Het voordeel van bestellen via hun webshop is dat je de grootste keuze hebt uit de nieuwste kleding. Er is een live chat die gratis styling en advies geeft. Nadeel is dat de website het woord uitverkoop niet kent :). Voor koopjes en aanbiedingen van Tumble ’n Dry kun je het best de webshops van andere kledingwinkels afstruinen. Kleding die niet verkocht is gaat op het einde van het seizoen naar de outlet of wordt met korting aangeboden.
Achteraf betalen
Bij sommige webshops is het mogelijk om achteraf te betalen. Deze service wordt verzorgd door het Zweedse bedrijf Klarna. Een gratis app van Klarna is te downloaden op je mobiel. Dit is natuurlijk een handige service waardoor je kunt kopen zonder direct te betalen. Niet iedereen kan gebruik maken van Klarna. Het bedrijf voert namelijk ook een kredietcheck uit bij een kredietbureau. Ook wordt gekeken naar je betaalgeschiedenis. Is het bedrag van je bestelling te hoog dan kan de bestelling niet goedgekeurd worden. Op de app staan overzichtelijk alle aankopen die je met Klarna hebt gekocht. Mocht je bestelling met Klarna niet lukken dan is Afterpay ook een optie.
Brandstores
Tumble ’n Dry heeft een aantal brandstores in verschillende steden in Nederland. In deze eigen winkels van het bedrijf zelf kun je de nieuwste collectie bekijken. De brandstores zijn te vinden in Amersfoort, Amstelveen, Bataviastad (Lelystad), Rosada Outlet (Roosendaal), Breda,Eindhoven, Haarlem, Maastricht, Tilburg en Utrecht. Alle brandstores zijn 7 dagen per week open. De openingstijden kunnen wisselen.
Varova Fashion
Participatiemaatschappij Varova Fashion zag in 2012 een goede toekomst in de kinderkleding en nam het onderdeel over van BPC Amersfoort. Het ging toen verder als Tumble’n dry. Varova was de afgelopen jaren zeer actief met het aankopen van diverse modebedrijven. Naast Tumble ‘Dry kocht Varova ook Sissy Boy, Men at Work, GSUS Industries en jeansfabrikant Kings of Indigo. Tumble ’n Dry, OPEN32 en Sissy-Boy waren verleden jaar goed voor 150 miljoen euro omzet.
Door de economische crises en de sterke concurrentie gingen de zaken minder voorspoedig. De keten Men at Work was met 30 vestigingen in Nederland en België een merk van betekenis maar leed in 2016 een verlies van 12 miljoen euro. Voor het bedrijf werd surseance van betaling aangevraagd. Varova zocht hulp voor de financiering bij Standard Investment. Zij namen toen Varova over in samenwerking met compagnon Marcel van Gelderen. Het merk Kings of Indigo werd dit jaar teruggekocht door de vorige eigenaar.